Planet Zemlja je naš dom, ki nas hrani in varuje, a je zaradi našega ravnanja vse bolj ogrožen. Ljudje se moramo začeti zavedati, da je prihodnost sveta odvisna od ravnanja vsakega izmed nas.

Razmisliti je potrebno, kaj lahko naredimo za naš skupni dom, za sočloveka in tudi zase. Prav to vodilo nas spremlja pri pouku gospodinjstva od 7. do 9. razreda.

Vsebine iz učnega načrta prepletamo z  vsebinami eko šole in dajemo poudarek predvsem urejanju šolskega vrta, uporabi vrtnin pri pouku, izvajanju projekta Mlekastično ter recikliranju sadja ter kruha, ki ga učenci pri malici ne pojedo.

Tako smo se letos lotili že naslednjih del:

  • Porezali smo meto in naredili odličen metin sirup.
  • Nekaj mete smo posušili in ga bomo prodajali na bazarju.
  • Drobnjak smo porezali, narezali in ga dali sušit.
  • Iz mleka, ki smo ga pridobili iz šolske sheme mleka, smo naredili skuto iz nje pa piškote z domačo marmelado.
  • Posušili smo kruh, ga zmleli v drobtine, ki smo jih kot dodatno vezivo uporabili pri kruhovih cmokih.
  • Porabili smo por za porovo juho.

Med urami urejamo šolski vrt in ga pridno zalivamo, ko ni dežja. Počasi pospravljamo jesenske pridelke: por, papriko ter vrt pripravljamo na zimski počitek. Tako odstranjujemo že uvele liste, populimo vse sadike, ki ne bodo več rodile. Posejali smo tudi že motovilec, ki ga bomo porabili v pomladnih mesecih. Čaka nas še sajenje zimske solate.

Učenci se s takim načinom naučijo poimenovati vse vrste zelišč in vrtnin. Po kuhanju posameznih jedi, le-te z veseljem poskusijo, kljub temu, da jim jed ni znana. Pravijo, da imajo bolj pristen okus.

Tudi sami so mnenja, da moramo postati bolj odgovorni do narave in porabiti tisto, kar imamo okrog sebe.

Zapisala: Milena Bratuša

(Skupno 23 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost